Saturday, August 21, 2010

maz dan jiji

tbe2 je rase nak wat entry sal friendship kami..kitorg kenal xde la lama sangat..cam korang2 yang ada kawan dari umo 4 tahun ke..memang x la..time 4 tahun..kenal si jiji ni pon x lagi..hahaha

okeh saya kenal jiji ni time wat fast-track kat shah alam?fast track kat shah alam?kat fesbuk kata education uitm melaka,johor.?ne datang lak shah alam kan..okeh itu cite lama saya yang saya x suka bila orang tau saya budak shah alam..in fact,saya dibuang ke branch kampus..dibuang cam kasar sangat lak an..ditukarkan..nice sket..;)

tutup cite shah alam tu..ada masa saya bukak entry sal saya dan uitm shah alam..:) tapi kitorg x close pon masa d shah alam..yela jiji ni pon ada gang sendiri..n saya pon at that time da sangat rapat dengan elin..ok elin pon one of my bestren..next time bole wat entry sal elin gedix ni jugak..ha okeh dari tadi sik sebut sal jiji..sape jiji ni.?


ha so itu la jiji bestren saya..ok kami sama2 study kat uitm melaka..abaikan umah sewa kami yang bersepah tu..huhu..bukan la kitorang je insan2 bertuah transfer kat melaka..ada la lagi intan,puteri..but then saya n jiji ni sama2 grad..kitorg slow2 an jiji nak complete..konon nak cgpa up,tapi bese jek..haha

so stat life kat melaka..saya ni selalu la merempat kat bilek dye..wat assignment sama2..nak tes,final study sama2..stat la rapat hubungan kami..kitorang x berapa rapat sangat dengan bdak2 kat melaka..yela kitorang kan da msuk lmbat..budak2 len sume da ada geng..tapi it doesnt mean dat kitorang sombong..tak ok..kitorang still bertegur dengan orang len it jus x close..

kitorang memang slalu la share prob,cite gossip..tu memang hobi kami la..huhu..kitorang pon suka sangat merayap..x kisah la even kena nek bas nak sampai kat bndar melaka tu..even kena naik bas Tai Lye yang memang perang habis tu..kalau agak2 bajet x bape banyak,kitorang g la Tampin..korang jangan ingat Tampin tu xde benda,,rebond rm1o pon ada tau..seyes x tipu..

then final sem dip kami sama2 duk umah sewa..cari another housemates..wat advertisement bagai.. n finally dapat la kitorg another 6 persons..life at umah sewa lagi banyak memori tuk kami..kami masak sama2..jiji ni yang x pandai masak finally pandai gak masak k duk dengan saya.,bukan nak bajet pandai masak,tapi hakikat..hahaha..poyo jek.

then ada la incident2 yang x bape nak best..tu pon leh wat another entry tu..ha tunggu k..jiji pon slalu ikut saya lik umah..kira family saya ni pon rapat la dengan jiji.bukan takat lik umah,lik kg,kenduri sume dye da follow..ha time ni la nak ajar budak town life kg kan..jiji ni nye rapat dengan family saya sampai kalau saya lik umah x bawak jiji,sume family saya akan tanya.."alang,nape jiji x ikut lik sekali?" cet da x kisah kat aku da..huhu.kalau on the phone lak, my little sis akan cakap "alang,nak cakap dengan kak jiji" x pun "alang,kak jiji tengah watpe.?" mak aih..sape kakak ko skang? tapi saya suka sangat..yela besfren saya pon diterima oleh fmily saya..

ok now kami da tamat diploma..itu pun macam2 dugaan yang kami da tempuh..angkara insan2 durjana (housemate yg cam vavi) kitorang tu la..maka kami x dapat nak masuk degree cam biasa..kitorg sama2 kena wat rayuan ke uitm shah alam..turun nek fakulti business management uitm tu..wat muka tebal jumpa ketua program..kena maki sume kami harung sama2..thanx sangat2 kat family jiji at that time..yela kalau x sebab Pn Midah n En Tasin xde maknenye kami dapat wat rayuan tu..

finally, kami dapat rayuan tuk sambung degree..tapi kami da terpisah skang..saya dapat di kampus Johor..jiji pulak di Melaka..sedih sangat xyah cakap la..tapi nak wat camne kan..masing2 bawa haluan masing2..tapi kami x putus contact sampai skang..klu x mesej..kitorg chat kat ym o fb..ada je cite nak update..kalau saya ada masa saya akan lepak kat melaka dengan jiji..

jiji selalu cakap bile kitorg da grad,da keje..dia nak duduk sama2 dengan saya..cam time diploma dulu..kat mana jiji?Cheng Appartment?hehe..saya x kisah..sebab susah saya nak dapat kawan cam awak,..susah senang sama2..kalau saya xde wet,jiji payung..camtu juga bile jiji xde wet..n lagi sattu impian jiji..jiji nak sama2 travel dgn saya..gi la holiday kat ne2 around the world since kitorg sangat la suka merayap..kite nak g China,Dubai,Bali aish macam2 la..n one more thing.jiji slalu suwo saya kawen cepat..sebab dye x sabar nak men dengan anak saya..cet!ko agi tua ko la kawen dulu..

i miss all d moment with u jiji n hope dis friendship everlasting ok..mmuuaahhh..


p/s::sumpah ko pasan gile kan jiji aku wat entry cite sal ko..tapi lantak la..
aku mmg sayang ko jiji gile!;)

No comments:

Post a Comment